Έμεινα με ηλεκτρικό! Τι μπορεί να φταίει;

Απαντάμε στις πιο σημαντικές ερωτήσεις σχετικά με τα προβλήματα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ένα από αυτά είναι να μείνεις από μπαταρία. Δε μιλάμε για τη μεγάλη, αλλά για τη μικρή. Ναι, τα ηλεκτρικά έχουν και 12βολτη μπαταρία!

Η ανασφάλεια για την αξιοπιστία της μπαταρίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, είναι το κυρίαρχο συναίσθημα, αρκετών οδηγών, που εμπιστεύονται για πρώτη φορά ένα EV.

Στατιστικά, πάντως, μια άλλη αιτία βλάβης είναι πολύ πιο πιθανή, όπως μαρτυρούν οι σχετικές έρευνες. Ας αναζητήσουμε τις απαντήσεις, στις πιο συνηθισμένες ερωτήσεις υποψήφιων και νυν οδηγών, ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Ποια είναι η πιο κοινή αιτία βλαβών σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
– Η πιο συνηθισμένη αιτία βλαβών, ακόμη και στην αναδυόμενη ηλεκτρική εποχή, είναι μια… νεκρή μπαταρία. Δεν αναφερόμαστε στη μεγάλη μπαταρία λιθίου, για την ηλεκτροκίνηση, αλλά στη μικρή των 12 Volt που διαθέτουν και τα ηλεκτρικά. Η οποία τροφοδοτεί το ηλεκτρικό κύκλωμα που περιλαμβάνει μονάδες ελέγχου, οθόνες, ραδιόφωνο και φώτα. Όπως συμβαίνει με τα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης η μπαταρία των 12 Volt είναι ζωτικής σημασίας για την εκκίνηση και του ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Στα τελευταία η συγκεκριμένη μπαταρία είναι κατά κανόνα μικρότερη από πλευράς χωρητικότητα σε σχέση με τα μοντέλα με κινητήρες βενζίνης ή diesel, ενώ για λόγους κόστους χρησιμοποιούνται κυρίως μπαταρίες μολύβδου-οξέος. Στα Tesla Model 3 και Υ μόλις από πέρυσι χρησιμοποιούνται μπαταρίες ιόντων λιθίου.

Οι συσσωρευτές μολύβδου-οξέως έχουν το μειονέκτημα της σχετικά γρήγορης αυτό-εκφόρτισης κάτι που σε συνδυασμό και με τους πιο πολλούς “κρυφούς” καταναλωτές που υπάρχουν σε ένα EV μπορεί να οδηγήσει, ειδικά αν το αυτοκίνητο έχει μείνει ακίνητο για μεγάλο χρονικό διάστημα, σε άδεια μπαταρία. Στην περίπτωση αυτή όχι μόνο το EV δεν εκκινεί αλλά δεν ανοίγουν καν οι πόρτες του και θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί το κλειδί “ανάγκης”.

Σε αυτήν την περίπτωση, πως μπορώ να ξεκινήσω ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;
– Εάν η μπαταρία των 12 Volt έχει αδειάσει από ενέργεια μπορείτε να ακολουθήσετε την ίδια διαδικασία όπως σε ένα μοντέλο με συμβατικό κινητήρα. Το θέμα είναι να… βρείτε την μπαταρία, καθώς η θέση της μπορεί να είναι κυριολεκτικά όπου βόλευε τους μηχανικούς. Κάτω από κάποιο από τα καθίσματα, στο πορτμπαγκάζ και σε λίγες περιπτώσεις κάτω από το εμπρός καπό. Εδώ το manual θα αποδειχθεί πραγματικά χρήσιμο, όπου βέβαια υπάρχει πολύ μεγάλη πιθανότητα να διαβάσετε πως συνιστάται η όλη διαδικασία να γίνει από κάποιο εξουσιοδοτημένο συνεργείο. Ή από εξειδικευμένο προσωπικό εταιρείας οδικής βοήθειας.

Το EV εκκίνησε και τώρα τι;
– Μόλις εκκινήσουν όλα τα συστήματα και το αυτοκίνητο είναι έτοιμο για οδήγηση, η μεγάλη μπαταρία του συστήματος πρόωσης θα πρέπει να φορτίσει τη μικρή μπαταρία των 12 Volt μέσω ενός μετατροπέα τάσης, υπό την προϋπόθεση ότι και αυτή δεν είναι άδεια. Για να συμβεί βέβαια το τελευταίο θα πρέπει πρακτικά να το επιδιώξετε, αγνοώντας όλες τις προειδοποιήσεις, αλλά καμιά φορά συμβαίνει και αυτό. Οπότε τίθενται τα ακόλουθα ερωτήματα:

Μπορώ να σπρώξω ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;
– Κατ’ αρχήν, δεν υπάρχει τίποτα κακό με το να σπρώξει κανείς ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που έχει μείνει από μπαταρία, ειδικά αν έχει σταματήσει σε σημείο που εγκυμονεί κινδύνους ή μπλοκάρει κάποια είσοδο. Όπως σε όλα τα αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο θα πρέπει να επιλέξετε το “Ν” -αυτό προϋποθέτει πως η ανάφλεξη είναι ενεργή- προκειμένου να μπορούν οι τροχοί να περιστρέφονται ελεύθερα. Φυσικά, μόλις το αυτοκίνητο πάει στη νέα του θέση θα πρέπει να επιλεγεί το “P”.

Ποιος επιτρέπεται να ρυμουλκήσει το ηλεκτρικό μου αυτοκίνητο;
– Η ρυμούλκηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου καλό είναι να αποφεύγεται, προκειμένου να μηδενιστεί η πιθανότητα βλάβης των δευτερευόντων κυκλωμάτων από την έστω και μικρή παραγωγή ρεύματος κατά την ανάκτηση. Πιο ασφαλής είναι η μεταφορά με πλατφόρμα εταιρείας οδικής βοήθειας.

frontis…Υγεία με αξιοπρέπεια!

Μπορώ να συνδέσω μια εντελώς άδεια μπαταρία σε ταχυφορτιστή;
– Αν το ηλεκτρικό μείνει από μπαταρία η μετακίνησή του σε έναν κοντινό, κατά κανόνα δημόσιο φορτιστή, είναι εκ των ουκ άνευ. Εάν όλα τα συστήματα λειτουργούν, το άδειο ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί επίσης να συνδεθεί σε έναν ταχυφορτιστή, χωρίς προβλήματα. Τα ηλεκτρονικά του αυτοκινήτου και ο σταθμός φόρτισης επικοινωνούν μεταξύ τους και προσαρμόζουν την ισχύ φόρτισης ακριβώς στην κατάσταση της μπαταρίας.

Συμπέρασμα: Σε περίπτωση βλαβών σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ισχύουν ελαφρώς τροποποιημένοι κανόνες σε σχέση με τα συμβατικά αυτοκίνητα, με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Και σε αυτά όμως, αν εξαιρέσουμε π.χ. προβλήματα software, μετάδοσης κ.α., μία από τις πιο συνηθισμένες αιτίες ακινητοποίησης είναι η άδεια μπαταρία. Αυτή των 12 Volt.

Πηγή: newsauto