Η σημαντική ανακάλυψη μπαταριών που θα μπορούσε να “υπερτροφοδοτήσει” τη μετάβαση σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας

Οι ερευνητές έχουν εφεύρει έναν νέο τύπο μπαταρίας που είναι έξι φορές φθηνότερος από τις συμβατικές μπαταρίες ιόντων λιθίου, οι οποίες λένε ότι θα μπορούσαν να επιταχύνουν μαζικά τη μετάβαση σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Με μια αυξανόμενη ανάγκη για τέτοια συστήματα που να αποθηκεύουν και να παρέχουν ενέργεια όταν ο ήλιος δεν λάμπει ή ο άνεμος δεν φυσάει, μια διεθνής ομάδα ερευνητών έθεσε ως στόχο τη δημιουργία μιας μπαταρίας χαμηλού κόστους κατασκευασμένης από φθηνά και άφθονα υλικά.

Μετάφραση από το πρωτότυπο άρθρο (Γεώργιος Σταυρόπουλος)

Ήθελα να εφεύρω κάτι καλύτερο, πολύ καλύτερο, από τις μπαταρίες ιόντων λιθίου για σταθερή αποθήκευση μικρής κλίμακας και τελικά για αυτοκινητοβιομηχανία“, δήλωσε ο Donald Sadoway, καθηγητής στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης (MIT), ο οποίος ηγήθηκε της έρευνας.

Μαζί με επιστήμονες από ιδρύματα στον Καναδά, Κίνα και σε όλες τις ΗΠΑ, ο καθηγητής ξεκίνησε να προσπαθεί να φτιάξει μια κατάλληλη μπαταρία από αλουμίνιο, το δεύτερο πιο άφθονο υλικό στην αγορά, και θείο, το φθηνότερο από όλα τα μη μέταλλα.

Χρησιμοποιώντας αυτά τα δύο υλικά ως ηλεκτρόδια, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν έναν τετηγμένο ηλεκτρολύτη άλατος που ήταν εύκολο να παραχθεί και έχει χαμηλό σημείο τήξης για να αποφευχθεί η υπερθέρμανση.

Τα συστατικά είναι φθηνά και η μπαταρία είναι ασφαλής – δεν μπορεί να καεί“, δήλωσε ο καθηγητής Sadoway.

Οι εκδόσεις μικρής κλίμακας της μπαταρίας θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, αποθηκεύοντας ισχύ και απελευθερώνοντας την γρήγορα όταν χρειάζεται αντί να εγκαθιστούν ακριβές νέες γραμμές μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας για την εξυπηρέτηση των φορτιστών.

Μια νέα startup εταιρία που ονομάζεται Avanti έχει ήδη δημιουργηθεί για να εκμεταλλευτεί εμπορικά την νέα τεχνολογία. “Η πρώτη σειρά εργασιών για την εταιρεία είναι να αποδείξει ότι το προϊόν λειτουργεί κλιμακωτά“, δήλωσε ο καθηγητής Sadoway.

Η έρευνα αναλύθηκε λεπτομερώς σε μια μελέτη, με τίτλο “μπαταρίες alluminium-chalcogen ταχείας φόρτισης ανθεκτικές στο δενδριτικό βραχυκύκλωμα“, που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Nature