Ασφάλιση: Ο ενθουσιασμός και τα χρόνια προβλήματα

Τα φώτα της δημοσιότητας έχει κερδίσει ο ασφαλιστικός κλάδος το τελευταίο διάστημα, απόρροια των μεγάλων εξαγορών.

 Άλλα σενάρια και φερόμενες συμφωνίες βρίσκονται στο επίκεντρο. Πράγματι, ίσως το επόμενο διάστημα υπάρξουν νέες ανακοινώσεις, καθώς πολλοί εκτιμούν ότι αυτός ο κύκλος συγκέντρωσης και δημιουργίας νέων ισχυρών ομίλων δεν έχει κλείσει. 

Είναι όμως όλα αυτά ικανά να «αναβαθμίσουν» την εγχώρια αγορά; Μπορούν απλά οι επιχειρηματικές συμφωνίες να μεγαλώσουν το αποτύπωμα του ασφαλιστικού κλάδου στην οικονομία, τις επιχειρήσεις, την ίδια την κοινωνία; 

Η απάντηση, προφανώς, είναι αρνητική. Ειδικά, αν αναλογιστεί κανείς τα χρόνια προβλήματα που ταλανίζουν την αγορά. Βελτιώσεις σαφώς υπάρχουν, απαιτούνται όμως κι άλλα βήματα… 

Αδιαμφισβήτητη είναι η ανάγκη για κίνητρα και φορολογικά, που ζητούνται από τους εκπροσώπους της αγοράς, ωστόσο από τη συζήτηση αυτή δεν πρέπει να ξεχνάμε κι άλλα δομικά ζητήματα, όπως:

  • Την ασάφεια για την αναπροσαρμογή και τις αυξήσεις των μακροχρόνιων προγραμμάτων υγείας. Πόσοι ασφαλισμένοι γνωρίζουν πραγματικά τους λόγους μιας αύξησης, τι θα οφείλει να πληρώσει στο μέλλον και τι είδους οικονομικό προγραμματισμό να κάνει, εν τέλει; Πάνω από ενάμισης χρόνος χρειάστηκε, τελικά, για να εκδοθεί το προεδρικό διάταγμα το οποίο εξειδικεύει τους παράγοντες και τους δείκτες. Σίγουρα, θα χρειαστεί περαιτέρω επικοινωνία προς τους πελάτες.
  • Τον αυθαίρετο σχεδιασμό, ανεξαιρέτως κυβέρνησης, αναφορικά με τις περιπτώσεις των φυσικών καταστροφών. Κόμματα και τοπικοί άρχοντες υπόσχονται αποζημιώσεις, πολίτες πιέζουν προς αυτήν την κατεύθυνση. Χαμένοι όλοι: ιδιωτική ασφάλιση, Πολιτεία και, φυσικά, οι περισσότεροι πολίτες, που δύσκολα θα δουν πλήρη αποκατάσταση των ζημιών χωρίς ένα ασφαλιστήριο. Εν αναμονή, λοιπόν, των τελικών τροποποιήσεων για τον τελευταίο νόμο.
  • Την απουσία της ουσιαστικής συμμετοχής του τρίτου πυλώνα ασφάλισης στους σχεδιασμούς του κράτους για την «επόμενη ημέρα» στις συντάξεις και την υγεία.
  • Την έλλειψη εξειδικευμένων προγραμμάτων, που «απαντούν» στις ξεχωριστές ανάγκες ενός πελάτη. Κάτι συμβαίνει, ωστόσο, το τελευταίο διάστημα από κάποιες εταιρείες.
  • Την αποτυχία ενίσχυσης της ασφαλιστικής συνείδησης με ουσιαστικές δράσεις που ενισχύουν την παιδεία και την κουλτούρα για ασφάλιση.

ΥΓ: Τούτες τις μέρες, όλοι πλήττονται από το τεράστιο γεωπολιτικό ρίσκο, τον πληθωρισμό, την ανασφάλεια. Εύλογα κάποιος θα επισημάνει πως άλλες ανάγκες προέχουν και όχι η ασφάλιση. Είναι κρίσιμο, λοιπόν, να επικοινωνήσει κανείς ξανά την αξία της ασφάλισης. Για τις εύκολες και τις δύσκολες μέρες…

Πηγή: Insurance world