Ασφαλιστικά νέα, χρήσιμες συμβουλές και διάφορα ενδιαφέροντα.

Επασφάλιστρο στις ασφαλίσεις οχημάτων. Τι είναι και πότε πρέπει να ενεργοποιείται;

Αν και πάρα πολλά χρόνια στην αγορά των ασφαλειών, κάθε μέρα ανακαλύπτω πως οι πελάτες μας δεν γνωρίζουν ή δεν θυμούνται απλά πράγματα που είναι για εμάς αυτονόητα. Η νοοτροπία αυτή μας παρασύρει να ξεχνάμε τις πραγματικές ανάγκες τους κάθε στιγμή ενώ πρέπει να τις αναδεικνύουμε σε κάθε επαγγελματική μας επαφή. Καθημερινά προτρέπω τους συνεργάτες μου να μελετάνε τις ανάγκες των πελατών τους σε τακτά χρονικά διαστήματα γιατί αυτές αλλάζουν.
Τα παραπάνω ισχύουν και για τα πολύ απλά και καθημερινά όπως είναι η ασφάλεια αυτοκινήτου.
Με κάθε νέα ασφάλιση ή ανανέωση αυτοκινήτου πρέπει να διερευνούμε τις ανάγκες που έχει ο πελάτης και να του προτείνουμε τις κατάλληλες καλύψεις και τροποποιήσεις για να μην υπάρξουν προβλήματα την “στιγμή της αλήθειας” δηλαδή στο ατύχημα.

Με αφορμή ένα πρόσφατο περιστατικό διαπίστωσα ότι πολλοί οδηγοί δεν γνωρίζουν ή δεν έχουν αντιληφθεί τι είναι το ΕΠΑΣΦΑΛΙΣΤΡΟ ΟΔΗΓΟΥ και ξεχνάνε πολλές φορές να το δηλώσουν.

Ο όρος “επασφάλιστρο” που συναντάμε σε όλες τις ασφαλίσεις γενικά, υποδηλώνει την “αυξημένη πιθανότητα που έχει να συμβεί ένα ασφαλιστικό γεγονός σε σχέση με το συνηθισμένο. Από την ετυμολογία της λέξης αντιλαμβανόμαστε ότι η “αυξημένη πιθανότητα” συνεπάγεται και “αυξημένο ασφάλιστρο σε σύγκριση με το τιμολογημένο ασφάλιστρο για τον ίδιο κίνδυνο.

Για το επασφάλιστρο του οδηγού τα κριτήρια τιμολόγησης επαυξημένου ασφαλίστρου διαφέρουν από εταιρία σε εταιρία αλλά υπάρχουν μερικοί γενικοί κανόνες.

Επασφάλιστρο νέου οδηγού σε δίπλωμα

Νέος οδηγός σε δίπλωμα θεωρείται ο κάθε οδηγός που έχει δίπλωμα αναγνωρισμένο στην Ελλάδα λιγότερο του έτους από την ημερομηνία εκδόσεώς του.(Συνήθως χρεώνεται ένα ποσοστό από 30% ως 50% επιπλέον μέχρι να παρέλθει το έτος, επί της Αστικής Ευθύνης προς Τρίτους)

Επασφάλιστρο νέου οδηγού σε ηλικία

Νέος οδηγός σε ηλικία ασφαλιστικά λογίζεται ο κάθε οδηγός που είναι κάτω των 23 ετών.(Συνήθως χρεώνεται ένα ποσοστό από 30% ως 50% επιπλέον μέχρι να παρέλθει το 23ο έτος της ηλικίας του, επί της Αστικής Ευθύνης προς Τρίτους)

Σημειώνεται ότι οι κάθε εταιρία ξεχωριστά έχει αναπτύξει πιο σύνθετους τρόπους υπολογισμού της σχέσης ηλικίας οδηγού, εμπειρίας οδήγησης, επαγγέλματος και πιθανότητας ατυχήματος με αποτέλεσμα μετά τα 23 και μέχρι τα 70 ή 75 να υπολογίζουν διαφορετικά ασφάλιστρα ανά ηλικιακή ομάδα αλλά αυτό ξεφεύγει από τα πλαίσια του παρόντος άρθρου.

Επασφάλιστρο οδηγού σε ηλικία μεγαλύτερη των 70

Εδώ τα πράγματα κάπως διαφοροποιούνται καθώς ισχύει και εδώ ο κανόνας του +30% αλλά μερικές εταιρίες αρνούνται(κακώς κατά τη γνώμη μου) να ασφαλίσουν με νέα συμβόλαια ανθρώπους με τέτοια χαρακτηριστικά ηλικίας και ας έχουν δίπλωμα κανονικά. Το φαινόμενο αυτό, της μη αποδοχής νέας ασφάλισης, εντείνεται όταν η ηλικία του ασφαλιζόμενου υπερβεί τα 75. Σε κάθε περίπτωση οι υπερήλικες οδηγοί πρέπει να ανανεώνουν σχολαστικά το δίπλωμά τους για να μην αντιμετωπίσουν πρόβλημα σε περίπτωση ατυχήματος.

Επειδή όπως καταλαβαίνετε, το επασφάλιστρο σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να ελεγχθεί την ώρα της ασφάλισης(π.χ. Ασφαλιζόμενος ο πατέρας αλλά δίνει το όχημα και στο νεαρό παιδί του), είμαστε υποχρεωμένοι να ρωτάμε κάθε υποψήφιο πελάτη μας αν θα οδηγεί το όχημα οδηγός που εμπίπτει στις παραπάνω κατηγορίες επασφαλίστρου, καθώς σε περίπτωση ζημιάς θα υπάρξει εμπλοκή.

Σύμφωνα με τους γενικούς όρους του πλήθους των εταιριών που ασφαλίζουν την Αστική Ευθύνη προς Τρίτους αναφέρουν στους όρους τους (με μικρές διαφοροποιήσεις) τα εξής:

Με έκπληξη λοιπόν, διαπιστώνω ότι πελάτες μας ενώ τους ενημερώνουμε για τις πιθανές επιπλοκές σε περίπτωση ζημιάς, αποφεύγουν να δηλώσουν το επασφάλιστρο “παίζοντας” με τις πιθανότητες να μην τους τύχει. Αυτό εκτός από ανεύθυνο είναι και επικίνδυνο. Στην περίπτωση αυτή είναι πιθανό να μην αποζημιώνεται κάποιος παθών σε μία ζημιά με αποτέλεσμα να τρέχει ο υπαίτιος σε δικαστήρια και χρονοβόρες αντιδικίες.

Φωκίων Σταυρόπουλος
frontis Insurance Agents

Αρέσει σε %d bloggers: