Direct ασφάλειες- Ποτέ δεν θα αντικαταστήσουν τον επαγγελματία.

Η απρόσωπη παροχή ασφαλιστικών υπηρεσιών εξυπηρετεί μόνο αυτούς που κρύβονται στα δύσκολα…

Τα τελευταία χρόνια έχουν κάνει την εμφάνισή τους οι direct ασφάλειες, με τις ασφαλιστικές να προωθούν τα πακέτα αυτά με πολύ έντονους ρυθμούς. Είναι ευνοϊκότερο για μια ασφαλιστική εταιρεία ένα μεγάλο μερίδιο της αγοράς να καλύπτεται από το direct και όχι από τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές,  αφού αυτό συνεπάγεται μείωση των ασφαλίστρων.

Το direct δοκιμάζεται εδώ και χρόνια σε προηγμένες ευρωπαϊκές χώρες, όπου ναι μεν κατάφερε να κερδίσει σε ορισμένες περιπτώσεις ένα μεγάλο μερίδιο της ασφαλιστικής αγοράς (έως και 72% στην Ιρλανδία, και αυτό μόνο σε ορισμένους κλάδους ασφάλισης), αλλά οι ασφαλιστικοί πράκτορες συνεχίζουν να βρίσκονται μπροστά κατέχοντας τη μερίδα του λέοντος (ο μέσος όρος ασφαλιστηρίων που προέρχονται από ασφαλιστικούς συμβούλους ανέρχεται περίπου στο 60% για την Ευρώπη).

Γενικότερα, είναι πολύ δύσκολο το direct να αντικαταστήσει τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές και υπάρχουν πολλοί λόγοι που θα μπορούσαν να κάνουν τους καταναλωτές, ακόμα και αν επέλεξαν direct, να επιστρέψουν στον ασφαλιστή τους, τέτοιοι λόγοι είναι οι εξής:

1.    Μη επίλυση προβλημάτων. Όλα θα πηγαίνουν καλά μέχρι τη στιγμή που ο ασφαλιζόμενος θα αντιμετωπίσει προβλήματα, τα οποία θα επιλύονται με πολύ μεγαλύτερη προσπάθεια από ότι μέσω του ασφαλιστή, αφού σε κάθε περίπτωση είναι ο ασφαλιζόμενος αυτός που θα πρέπει να «τρέξει» για να διευθετήσει το οποιοδήποτε θέμα. Αυτό θα κάνει αρκετούς να επιστρέψουν στον ασφαλιστικό σύμβουλο, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει υψηλότερο κόστος.

2.    Έλλειψη εμπιστοσύνης απέναντι στις ασφαλιστικές. Γενικά απέναντι στις ασφαλιστικές εταιρείες υπάρχει μια αρνητική προδιάθεση και μια φοβία ότι ο ασφαλιζόμενος δε θα έχει την εξυπηρέτηση που του αξίζει ή ότι μπορεί να υπάρχουν κρυφοί όροι. Ο ασφαλιστής από την άλλη, ναι μεν είναι διαμεσολαβητής, αλλά είναι συνήθως ο γνωστός ή ο φίλος, αποτελεί σύμβουλο, που θα καθοδηγήσει τον ασφαλιζόμενο και θα του προσφέρει λύσεις εκεί που η ασφαλιστική ίσως δημιουργεί κωλύματα.

3.    Έλλειψη επιλογών. Τα “direct” πακέτα ασφάλισης προσφέρουν πολύ συγκεκριμένες παροχές, οι οποίες διαφέρουν από τις ακριβείς ανάγκες του ασφαλιζόμενου. Από την άλλη πλευρά, ο ασφαλιστικός σύμβουλος παρέχει πακέτα βασισμένα στις ανάγκες του ασφαλιζόμενου και δίνει τη δυνατότητα επιλογής ασφάλειας στα μέτρα του κάθε ασφαλιζόμενου.

4.    Ο ασφαλιστής είναι σύμβουλος. Ο ασφαλιζόμενος πάντα θα νιώθει την ανάγκη να έχει έναν σύμβουλο, τον «άνθρωπο του», ο οποίος θα του δίνει ότι χρειάζεται και θα είναι στη διάθεσή του ανά πάσα στιγμή, ακόμα κι αν αυτό έρχεται με υψηλότερο κόστος. Οι direct ασφάλειεςείναι απρόσωπες, ενώ ο ασφαλιστής είναι έμπιστο πρόσωπο που δίνει λύσεις και καθοδηγεί τον ασφαλιζόμενο, μεσολαβεί και διεκδικεί τα συμφέροντά του.

Το “direct” δε θα αποτελέσει εύκολα κίνδυνο για τον επαγγελματία ασφαλιστή, αφού τα προνόμια που έρχονται με τον ασφαλιστικό συνεργάτη είναι περισσότερα και μεγαλύτερης αξίας.