Παιδιά & χρόνος μπροστά στην οθόνη: Συμβουλές για γονείς

Τι συνιστούν οι ειδικοί

  • Παιδιά προσχολικής ηλικίας (ηλικίας 2-5 ετών): Οι ειδικοί συστήνουν όχι περισσότερο από μία ώρα μπροστά στην οθόνη την ημέρα. Αυτό περιλαμβάνει τόσο τα εκπαιδευτικά προγράμματα όσο και την ψυχαγωγία. Σε αυτή την ηλικία, το διαδραστικό, υψηλής ποιότητας περιεχόμενο είναι απαραίτητο και η συν-προβολή με τους γονείς μπορεί να ενισχύσει την εμπειρία μάθησης. Προτιμήστε εκπαιδευτικά παιχνίδια, τραγούδια και εκπομπές κατάλληλες για την ηλικία που ενθαρρύνουν τη δημιουργικότητα και τις κοινωνικές δεξιότητες.
  • Δημοτικό σχολείο (6-10 ετών):Καθώς τα παιδιά εισέρχονται στο δημοτικό σχολείο, το επιτρεπτό όριο χρόνου παρακολούθησης αυξάνεται ελαφρώς σε περίπου 1 έως 1,5 ώρα την ημέρα. Ο χρόνος αυτός μπορεί να περιλαμβάνει εκπαιδευτικές δραστηριότητες, αλλά είναι σημαντικό να εξισορροπείται με σωματικό παιχνίδι, υπαίθριες δραστηριότητες και κοινωνικές αλληλεπιδράσεις. Οι γονείς μπορούν να καθοδηγήσουν τα παιδιά τους στην επιλογή εκπαιδευτικών εφαρμογών, ιστότοπων και παιχνιδιών που ευθυγραμμίζονται με τα ενδιαφέροντά τους.
  • Έφηβοι (ηλικίας 11-13 ετών):Ο προτεινόμενος χρόνος μπροστά στην οθόνη επεκτείνεται σε περίπου 2 ώρες την ημέρα. Σε αυτή την ηλικία, μπορεί να ασχολούνται με πιο ανεξάρτητη μάθηση και κοινωνικοποίηση στο διαδίκτυο. Είναι σημαντικό για τους γονείς να ενθαρρύνουν έναν υγιή συνδυασμό δραστηριοτήτων οθόνης και δραστηριοτήτων εκτός οθόνης, διασφαλίζοντας ότι ο χρόνος της οθόνης δεν παρεμβαίνει στις εργασίες για το σχολείο, τη σωματική δραστηριότητα ή τις προσωπικές αλληλεπιδράσεις.
  • Έφηβοι (ηλικίας 14-17 ετών):Για τους εφήβους, αν και δεν υπάρχει συγκεκριμένο συνιστώμενο ημερήσιο όριο, είναι ζωτικής σημασίας να δίνεται προτεραιότητα στον ύπνο, τη σωματική δραστηριότητα και τις προσωπικές αλληλεπιδράσεις. Οι γονείς μπορούν να συνεργαστούν με τους εφήβους τους για να καθιερώσουν μια ισορροπία που επιτρέπει την απαραίτητη χρήση της οθόνης (όπως για τις σχολικές εργασίες), ενώ παράλληλα καλλιεργεί υγιείς συνήθειες.
frontis…Υγεία με αξιοπρέπεια!

Συμβουλές για την εξισορρόπηση του χρόνου οθόνης 

Περισσότερο ίσως και από τον συγκεκριμένο χρόνο χρήσης της οθόνης μετράει το να υπάρχουν σαφή όρια για τα παιδιά και ίδιοι οι γονείς να δίνουν το καλό παράδειγμα. Μερικές συμβουλές:

  • Δώστε κατευθυντήριες γραμμές και θέστε κανόνες με σαφήνεια. Δείξτε συνέπεια στην τήρηση των κανόνων από όλους, μικρούς και μεγάλους.
  • Περιορίστε ή και αποκλείστε εντελώς τη χρήση υπολογιστών ή άλλων συσκευών στο υπνοδωμάτιο.
  • Προτρέψτε ταπαιδιά να κάνουν διαλείμματα από τη χρήση της οθόνης. Ενθαρρύνετε δραστηριότητες που περιλαμβάνουν κίνηση, όπως αθλητισμό ή παιχνίδι στο ύπαιθρο.
  • Ενθαρρύνετε μια ποικιλία δραστηριοτήτων, όπως το διάβασμα, τον αθλητισμό, τις τέχνες και χειροτεχνίες και την ενασχόληση με την οικογένεια και τους φίλους.
  • Επιλέξτε ένα βράδυ της εβδομάδας για μια οικογενειακή δραστηριότητα με τα παιδιά, π.χ. νύχτα κινηματογράφου ή επιτραπέζιων παιχνιδιών. Τέτοιες δραστηριότητες μπορούν να συμβάλλουν στην εφαρμογή των ορίων χρόνου οθόνης και να προσφέρουν διασκεδαστικές εναλλακτικές λύσεις.
  • Συζητήστε και επικοινωνήστε ανοιχτά με το παιδί γύρω από το θέμα της χρήσης των οθονών / συσκευών. Συζητήστε τους λόγους για τους κανόνες που θέτετε, πιθανούς κινδύνους και τα οφέλη μίας ισορροπημένης προσέγγισης. Ενθαρρύνετε τα παιδιά να επικοινωνούν τις εμπειρίες, τα ενδιαφέροντα και όποιες απορίες έχουν γύρω από το θέμα.  
  • Γίνετε θετικό πρότυπο, επιδεικνύοντας μια υγιή ισορροπία μεταξύ του χρόνου που αφιερώνεται στην οθόνη και άλλων δραστηριοτήτων.

Πηγή: Υδρόγειος blog

Κάνε τώρα το καλύτερο δώρο σε εσένα και την οικογένειά σου. Μόνο με 50€ / το χρόνο μπορείς να αποκτήσεις κι εσύ την υπηρεσία υγείας που ξεχωρίζει

Ενημερώσου εδώ.