Έμεινες από μπαταρία στο αυτοκίνητο. Και τώρα τι…;

Σε πολλούς οδηγούς έχει συμβεί να μείνουν κάποια στιγμή από μπαταρία στο αυτοκίνητό μας. Κάποιοι ήξεραν τι ακριβώς να κάνουν για να λύσουν το πρόβλημα. Άλλοι πάλι (και είναι οι περισσότεροι), δεν είχαν ιδέα και αναγκάστηκαν να υπομείνουν καρτερικά την βοήθεια άλλου οδηγού ή ( εφόσον είχαν προνοήσει) αυτήν της εταιρίας οδικής βοήθειας.

Ακόμα και αυτοί που δεν είχαν μέχρι σήμερα την “χαρά” να ζήσουν αυτήν τη συναρπαστική στιγμή, σίγουρα έχουν ακούσει από κάποιο συγγενή, φίλο ή γνωστό μια τέτοια ιστορία. Ανάλογα με τις περιστάσεις και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες μπορεί να τους “άφησε” το αυτοκίνητό τους, η ιστορία χαρακτηρίζεται από απλή (έμεινα από μπαταρία, την εκκίνησα, έφυγα κύριος) μέχρι τραγική (έμεινα στη μέση του πουθενά, δεν έβρισκα κανένα να βοηθήσει, δεν είχα οδική βοήθεια…κλπ.)

ΟΙ ΚΥΡΙΟΤΕΡΟΙ ΛΟΓΟΙ ΠΟΥ ΑΔΕΙΑΖΕΙ Η ΜΠΑΤΑΡΙΑ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΜΑΣ

Ακινησία

Αν το όχημά σας μείνει ακινητοποιημένο για αρκετό καιρό (πάνω από ένα μήνα), αρχίζουν και σχηματίζονται οξείδια του μολύβδου στις πλάκες της μπαταρίας και αυτό την εμποδίζει να προσφέρει ενέργεια. Έτσι όσο περνάει ο καιρός αυτή θα αποφορτίσει. Αν έχετε σκοπό να αφήσετε το αμάξι σας για καιρό αχρησιμοποίητο, καλό θα είναι να το βάζετε μπρος κάθε 2 με 3 μέρες και να αφήνετε τη μηχανή αναμμένη με νεκρά για 10-15 λεπτά.

Αμέλεια

Κάθε μπαταρία διαθέτει ένα ορισμένο ποσό ενέργειας που μπορεί να αποδώσει, ακριβώς όπως οι απλές μπαταρίες που χρησιμοποιείτε καθημερινά στις μικροσυσκευές σας. Αν κατά λάθος ξεχάσετε για παράδειγμα το ραδιόφωνο ή τα φώτα σας ανοιχτά για ένα ολόκληρο βράδυ και φυσικά με τον κινητήρα εκτός λειτουργίας, η μπαταρία θα αδειάσει. Αναλόγως την ποιότητα και την παλαιότητά της, αυτό μπορεί να συμβεί και σε λιγότερο από ένα βράδυ.

Η διάρκεια της ζωής της

Κατά μέσο όρο μια μπαταρία λειτουργεί σωστά για περίπου 3 χρόνια. Σε αυτό παίζει ρόλο φυσικά η ποιότητά της καθώς και το πόσο συχνά χρησιμοποιείται. Μετά από αυτό το χρονικό διάστημα, αρχίζει να χάνει σταδιακά μεγάλο μέρος της απόδοσής της και είναι πιο πιθανό να σας “αφήσει”. Καλό είναι λοιπόν να την ελέγχετε πότε-πότε (από το 3ο χρόνο και μετά) για να μην την πάθετε. Υπάρχουν νέας τεχνολογίας μπαταρίες που διαθέτουν ένδειξη που σας προειδοποιεί για την ανάγκη αντικατάστασης.

4 ΛΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΚΚΙΝΗΣΕΤΕ ΤΗΝ ΜΠΑΤΑΡΙΑ ΤΟΥ ΟΧΗΜΑΤΟΣ ΣΑΣ

Να βρείτε κάποιο άλλο αυτοκίνητο το οποίο θα σας δώσει ρεύμα.

Εδώ πρέπει να τηρήσετε κάποιους κανόνες για να γίνει η διαδικασία σωστά και με ασφάλεια. Βεβαιωθείτε ότι εσείς ή ο άλλος οδηγός διαθέτει τα ειδικά καλώδια εκκίνησης μπαταρίας. Τα καλώδια αυτά έχουν συνήθως μαύρο και κόκκινο χρώμα.

Πρώτα πρέπει να φέρετε τα δυο οχήματα κοντά χωρίς όμως να ακουμπάει το ένα το άλλο. Σβήστε και τις δυο μηχανές και συνδέστε τις άκρες του κόκκινου καλωδίου στους θετικούς πόλους των μπαταριών του καθενός, τη μια άκρη του μαύρου στον αρνητικό πόλο του “φορτισμένου” αυτοκινήτου και την άλλη άκρη του μαύρου στη μηχανή ή άλλο μέρος του αυτοκινήτου που να μην είναι βαμμένο. Βάλτε μπρος το όχημα με τη φορτισμένη μπαταρία και μετά από λίγα δευτερόλεπτα κάντε το ίδιο και με το ακινητοποιημένο όχημα.

Αφού ξεκινήσει η μηχανή του πρώην ακινητοποιημένου, μπορείτε να αποσυνδέσετε τα καλώδια φόρτισης. Είναι πιο ασφαλές ο δότης ρεύματος να σβήσει τη μηχανή του πριν την αποσύνδεση. Βγάζετε κατά σειρά την άκρη του μαύρου καλωδίου από τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας του δότη, μετά την άκρη του μαύρου από τον λήπτη, έπειτα την άκρη του κόκκινου καλωδίου από το δότη και τέλος την κόκκινη άκρη από το λήπτη.

Κρατήστε τη μηχανή σας αναμμένη για τουλάχιστον 10 λεπτά ώστε να φορτίσει η μπαταρία καλά. Οδηγήστε για 30-40 λεπτά για να γεμίσει η μπαταρία σας πλήρως (για σιγουριά).

Χρησιμοποιώντας έναν φορητό εκκινητή μπαταρίας αυτοκινήτου (Jump Starter)

Τα τελευταία χρόνια είναι διαθέσιμα στην αγορά τα power banks μπαταρίας οχημάτων. Είναι κατάλληλα για το αυτοκίνητο, τη μοτοσυκλέτα ακόμα και για το σκάφος. Είναι συσκευές οι οποίες λειτουργούν σαν αποθήκες ενέργειας (power banks) και εκτός του ότι φορτίζουν την μπαταρία των ψηφιακών συσκευών (κινητά, κάμερες, tablets κλπ), διαθέτουν και ειδικό καλώδιο εκκίνησης μπαταρίας αυτοκινούμενου. Οι τιμές τους ποικίλουν, αλλά αν διαθέσετε 50-100€ μπορείτε να προμηθευτείτε έναν καλό. Ένας φορητός εκκινητής μπαταρίας αυτοκινήτου είναι μικρός σε μέγεθος, πάνω κάτω όσο και τα συμβατικά power banks και μπορείτε να τον έχετε πάντα μαζί σας.

Ο πιο παλιός και κουραστικός (αλλά ανέξοδος) τρόπος… το σπρώξιμο!

Αν είστε από τους πολλούς που δε διαθέτουν αυτοκίνητο νέας τεχνολογίας (αυτά έχουν ανάγκη από περισσότερη ενέργεια για να ξεκινήσουν λόγω περισσότερων ηλεκτρικών λειτουργιών), τότε μπορείτε να ξεκινήσετε το αμάξι σας με τον πατροπαράδοτο τρόπο. Ξέρετε, αυτόν που βλέπαμε ακόμα και στις παλιές ελληνικές ταινίες. Θα χρειαστείτε βέβαια 1-2 άτομα εκτός από εσάς για να σπρώξουν. Εσείς καλό είναι να βρίσκεστε στη θέση του οδηγού.

Η διαδικασία είναι απλή. Βάλτε δευτέρα και πατήστε τέρμα το συμπλέκτη. Δώστε εντολή να ξεκινήσει το σπρώξιμο και αφού το όχημα πάρει μια μικρή ταχύτητα, αφήστε το συμπλέκτη, πατήστε το γκάζι και ταυτόχρονα γυρίστε το κλειδί στη μίζα για να πάρει μπρος. Αν είστε τυχεροί, θα δείτε αποτέλεσμα με την πρώτη. Αν όχι επαναλάβετε τη διαδικασία. Αν είστε μόνοι σας, προσπαθήστε να μεταφέρετε το αυτοκίνητο σε κατηφορικό δρόμο για να πηγαίνει μόνο του και κάντε ότι είπαμε.

Σημειώνουμε ότι για να λειτουργήσει αυτή η λύση, θα πρέπει η μπαταρία να ΜΗΝ είναι πλήρως αποφορτισμένη.

Οδική Βοήθεια

Αν έχετε ακούσει τις συμβουλές του ασφαλιστή σας, τότε το ασφαλιστήριο συμβόλαιό σας, περιλαμβάνει την κάλυψη οδικής βοήθειας. Καλέστε την. Συνήθως δεν τους παίρνει αρκετή ώρα (εξαρτάται βέβαια από το που “μείνατε”). Ο υπάλληλος της οδικής θα σας δώσει το ρεύμα που χρειάζεστε και θα συνεχίσετε το δρόμο σας χωρίς πρόβλημα.

Να θυμάστε πάντα πως ο καλός οδηγός προνοεί!

Αρέσει σε %d bloggers: