Tι αλλαγές φέρνουν στον ασφαλιστικό κλάδο τα Insurance chatbots;

Τον τελευταίο καιρό, γίνεται λόγος για την ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης και για το πώς αυτή μπορεί να βοηθήσει στο να βελτιωθούν κάποιες υπηρεσίες, όπως αυτή της ασφάλισης. Δείτε πώς θα είναι η εξυπηρέτηση με τη βοήθεια των insurance chatbots!

Αναδημοσίευση από το as-milisoyme.gr

Τι είναι τα chatbots;

Εάν δεν έχει τύχει να συναντήσετε ξανά αυτόν τον όρο στο παρελθόν, “chatbot” ονομάζουμε ένα είδος ψηφιακού ρομπότ, το οποίο έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να μπορεί να προσομοιώσει την ανθρώπινη γραπτή επικοινωνία.  Με αυτόν τον τρόπο, είναι σε θέση να δώσει αυτόματες απαντήσεις και κατευθύνσεις σε κάποια βασικά ερωτήματα του κοινού.   Βασικός στόχος των chatbots είναι να βελτιώσουν την επικοινωνία μιας επιχείρησης με τους πελάτες της, καθώς μπορούν να προσφέρουν άμεση και αυτόματη εξυπηρέτηση. Σκεφτείτε πόσες φορές έχει χρειαστεί να περιμένετε στο ακουστικό σας μέχρι να συνδεθείτε με κάποιον εκπρόσωπο σε κάποια υπηρεσία. Με τη χρήση chatbot αυτή και άλλες διαδικασίες μπορούν να αυτοματοποιηθούν, ώστε να μπορείτε να λύνετε απλές απορίες άμεσα, όπως για παράδειγμα ποιο είναι το ωράριο μιας επιχείρησης ή κάθε πότε πρέπει να γίνεται η καταβολή ενός ασφάλιστρου. 

frontis…Υγεία με αξιοπρέπεια!

Φυσικά, αυτό δεν σημαίνει ότι θα καταργηθεί ο ανθρώπινος παράγοντας, ο οποίος είναι σημαντικός τόσο για την επικοινωνία όσο και για την επίλυση πιο σύνθετων ζητημάτων. Θα δουλεύουν όμως συνεργατικά προκειμένου να προσφέρουν μια καλύτερη εμπειρία.

Τα chatbots σε ρόλο ασφαλιστή

Με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, οι ασφαλιστικές εταιρείες θα είναι σε θέση να διαχειρίζονται και να επεξεργάζονται αποτελεσματικότερα τον τεράστιο όγκο δεδομένων που έχουν στη διάθεσή τους, ώστε να προσφέρουν μια καλύτερη εμπειρία εξυπηρέτησης στον ασφαλισμένο. 

Ένα παράδειγμα βελτιστοποίησης των διαδικασιών των ασφαλιστικών εταιρειών είναι αυτό του τροχαίου ατυχήματος. 

Κάντε το εικόνα. Είναι Παρασκευή βράδυ και μετά από μία εξαντλητική μέρα στη δουλειά αποφασίζετε να πάτε cinema. Η ταινία ξεκινάει στις 22:15 και χρειάζεστε μόλις 30’ για να φτάσετε και να παρκάρετε. Ξεκινάτε από το σπίτι στις 21:40. Δεν έχετε προχωρήσει ούτε 10 μέτρα όταν νιώθετε ένα δυνατό τράνταγμα. Η πρώτη σκέψη που κάνετε είναι «Πάει το σινεμά!» και η δεύτερη είναι να βγείτε από το αυτοκίνητο για να δείτε τη ζημιά, αλλά και να ανταλλάξετε στοιχεία με τον οδηγό του διερχόμενου οχήματος, συμπληρώνοντας το έντυπο φιλικής δήλωσης

Με την ενσωμάτωση των insurance chatbots στην εξυπηρέτηση των ασφαλιζόμενων η παραπάνω ιστορία θα συνεχιζόταν κάπως έτσι:

Με το ένα χέρι ανοίγετε την πόρτα του αυτοκινήτου για να δείτε τι συνέβη και με το άλλο έχετε ήδη μπει στην εφαρμογή του messenger από το κινητό σας και έχετε ξεκινήσει να συνομιλείτε με τη Μαρία, την εκπρόσωπο της ασφαλιστικής εταιρείας σας, καθώς η υπηρεσία εξυπηρέτησης είναι διαθέσιμη 24ώρες το 24ωρο.

Η ώρα έχει πάει 21:45. Ενώ συνομιλείτε με τον οδηγό του άλλου οχήματος, ενημερώνετε τη Μαρία για το συμβάν, ότι τρακάρατε με ένα όχημα από πίσω και της στέλνετε τον αριθμό κυκλοφορίας του δικού σας και του άλλου αυτοκινήτου. Αμέσως, στην οθόνη σας εμφανίζονται τα στοιχεία του οχήματος με το οποίο έγινε η σύγκρουση, αλλά και η ασφαλιστική εταιρεία στην οποία είναι ασφαλισμένο και η Μαρία σας ρωτάει εάν επιθυμείτε να υποβάλλετε δήλωση φιλικού διακανονισμού. 

Εσείς απαντάτε θετικά και τότε η εκπρόσωπος σας ζητά να τραβήξετε και να στείλετε μερικές φωτογραφίες από τον προφυλακτήρα του αυτοκινήτου. Μόλις τις λάβει σας ευχαριστεί και σας ενημερώνει για το πλησιέστερο φανοποιείο στην τοποθεσία σας, αλλά και για το πού μπορείτε να παρκάρετε κοντά στο σινεμά. Η ώρα τώρα είναι 22:47 και εσείς βρίσκεστε ήδη καθοδόν!

Όπως διαπιστώνετε, για τον ασφαλιστικό κλάδο, η χρήση ψηφιακών εργαλείων, όπως τα insurance chatbots, αποτελεί τεράστια ευκαιρία, καθώς θα βοηθήσει στην αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση προκλήσεων, όπως τις χρονοβόρες – σε κάποιες περιπτώσεις- διαδικασίες και στην καλύτερη εμπειρία εξυπηρέτησης.

Σε περίπτωση, λοιπόν, που συμβεί κάτι στον δρόμο ο οδηγός θα είναι σε θέση να προχωρήσει σε αναγγελία ζημίας με την χρήση ενός messaging app και της φωτογραφική μηχανής του κινητού του. Η διαφορά είναι ότι με την αυτοματοποίηση αυτών των διαδικασιών ο χρόνος αντίδρασης είναι σχεδόν άμεσος

Δείτε πώς μπορεί να είναι η εμπειρία εξυπηρέτησης ενός insurance chatbot σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος μέσα από ένα ενδιαφέρον video:

Παρόμοιες ευελιξίες αναμένονται και στον τομέα της ασφάλισης κατοικίας, τόσο για τον χαρακτηρισμό ενός ακινήτου και τους κινδύνους που πιθανό να αντιμετωπίσει, αλλά και για την γρήγορη και έγκαιρη αποζημίωση των ζημιών.